چگونه لباس ورزشی را ست کنیم؟

اپل ۱۰ سال قبل از آیفون ۵ رونمایی کرد که برخلاف نسل‌های قبلی، فاقد کانکتور ۳۰ پین بود و با پورت لایتنینگ راهی بازار شد. به لطف استفاده از این پورت، کاربران بدون توجه به جهت درست کابل، می‌توانستند آن را درون پورت گوشی قرار دهند. این در حالی است که پیش از لایتنینگ، برای سایر پورت‌ها فقط یک جهت درست وجود داشت.

اما این پورت که روزی روزگاری یک نوآوری جذاب محسوب می‌شد، حالا صدای بسیاری از کاربران را درآورده و این افراد خواستار مهاجرت آیفون به سمت USB-C هستند. اما در کل اپل از جمله شرکت‌هایی است که برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید هیچ عجله‌ای ندارد. در ادامه به ۶ مورد از تکنولوژی‌هایی می‌پردازیم که اپل دیرتر از رقبا به بهره‌گیری از آن‌ها روی آورده است.

USB-C؛ ۸ سال

فناوری ترکیب پیکسل‌های سنسور؛ ۴ سال

اینترنت ۵G؛ ۱.۵ سال

گوشی‌های سری آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ با مدل ۴G عرضه شدند و در نهایت اپل برای سری آیفون ۱۲ به استفاده از مودم ۵G روی آورد. دلیل اصلی این تاخیر ارتباطی با لجاجت همیشگی اپل برای استفاده از فناوری‌های جدید ندارد. بلکه این موضوع به درگیری‌های بین اپل و کوالکام و شکست اینتل در این زمینه برمی‌گردد. در نهایت بعد از اینکه اینتل شکست را در زمینه‌ی ساخت مودم‌های ۵G پذیرفت، اپل و کوالکام هم درگیری‌های حقوقی را کنار گذاشتند و بار دیگر قرارداد همکاری امضا کردند.

در آن دوران شایعاتی در مورد استفاده‌ی آیفون از مودم‌های سامسونگ، مدیاتک و حتی هواوی به گوش می‌رسید که این شایعات به واقعیت تبدیل نشدند. بعد از شکست اینتل، اپل تصمیم گرفت شخصا وارد این حوزه شود و به همین خاطر در سال ۲۰۱۹ بخش مودم موبایل این شرکت را با پرداخت ۱ میلیارد دلار تصاحب کرد. برخی تحلیلگران بر این باور بودند که اپل در سال ۲۰۲۳ استفاده از مودم‌های اختصاصی را آغاز می‌کند ولی ظاهرا این شرکت بر سر پتنت‌های مربوط به مودم‌ها با چالش‌های زیادی روبرو شده است.

گلکسی S10 5G اولین گوشی مبتنی بر این فناوری محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد. بنابراین در کل اپل ۱۸ ماه دیرتر از رقیب دیرینه‌ی خود به بهره‌گیری از این مشخصه روی آورد.

نمایشگر همیشه روشن؛ ۶ سال (حداقل)

اپل در سال ۲۰۱۹ با استفاده از پنل‌های LTPO برای اپل واچ ۵، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را برای این ساعت ارائه داد. اما این قابلیت بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره به مدل‌های پرو آیفون ۱۴ راه پیدا کرده است.

سال‌ها قبل که بیشتر گوشی‌های اندرویدی از نمایشگرهای LCD بهره می‌بردند، این گوشی‌ها می‌توانستند به نوعی قابلیت نمایشگر همیشه روشن را شبیه‌سازی کنند. اما به غیر از این گوشی‌ها، در سال ۲۰۱۶ گوشی‌هایی مانند گلکسی S7 و ال‌جی G5 به عنوان اولین گوشی‌های مبتنی بر فناوری نمایشگر همیشه روشن راهی بازار شدند. در آن زمان فعال‌سازی این قابلیت، فشار زیادی به باتری وارد می‌کرد اما در چند سال اخیر، مصرف انرژی این مشخصه بسیار بهتر شده است.

شارژ بی‌سیم؛ ۸ سال

مانند نمایشگر همیشه روشن، قابلیت شارژ بی‌سیم هم در ابتدا راهی اپل واچ شد. در حقیقت اولین نسل اپل واچ در سال ۲۰۱۴ هم از این مشخصه بهره می‌برد. Palm Pre اولین گوشی مجهز به این مشخصه محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. تا چند سال به غیر از این گوشی و نسل‌های بعدی، گوشی دیگری از این قابلیت بهره نمی‌برد.

اما در نهایت در سال ۲۰۱۲ گوشی‌هایی مانند نوکیا ۹۲۰ و نکسوس ۴ هم با بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم به دست کاربران رسیدند. در ابتدا گوشی‌ها برای شارژ بی‌سیم از دو استاندارد مختلف استفاده می‌کردند ولی سرانجام شرکت‌های مختلف بر سر بهره‌گیری از استاندارد Qi به توافق رسیدند.

در سال ۲۰۱۷ اپل از آیفون X و آیفون ۸ رونمایی کرد و این گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم بهره‌مند شدند. در سال ۲۰۲۰ هم فناوری مگ‌سیف از راه رسید که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مگنتی آیفون خود را شارژ کنند.

/5
1,690,000
1,580,000
تومان
%7
/5
1,690,000
1,580,000
تومان
%7
4.00/5
1,690,000
1,580,000
تومان
%7
/5
1,690,000
1,580,000
تومان
%7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *